Perfekt söndag

Min söndag är hittills så nära perfekt som man kan komma i min mening.
Ida kom in och väckte mig strax före klockan sju (jag fick alltså sovmorgon), och sedan bänkade vi oss framför tv:n och drog oss i soffan tills Vasaloppsstarten gick kl 8:00.
Då hade även yoghurtbrödet i ugnen precis gräddats klart! 🙂

God härlig mysfrukost, Filip kom också upp och slog sig ner med oss efter ett tag, underbart!

Sedan tog jag tag i målningen av vårt sovrum. Igår var vi på Fredells och köpte takfärg och väggfärg, vårt sovrum har varit sist i prioriteringar av huset, och målats lite i små omgångar. Men resultatet känns precis som det är – halvhjärtat och ofärdigt. Men nu får det vara nog med det!
Igårkväll målade vi taket, och idag hann jag med en vägg.

Nu sitter jag på bussen på väg in till stan, det är dags för Sh’bam-kvartal, release nummer 11!!! 🙂 Det ska bli så himla kul, träffa kollegor, dansa, svettas, få egentid med träning! 🙂

Och sedan plockar Filip och Ida upp mig, vi ska köpa finskor till Ida. Ikväll ska vi nämligen på 70-årsfirande i Riddarhuset, det är Filips farbror som fyller år. Spännande! Det ska bli kul att få klä upp sig lite för en gångs skull!

En sak till, solen skiner över Stockholm!
Min balans är fantastiskt bra just nu, och jag är kär i livet!

20130303-114510.jpg
Bäst av allt, jag kunde fortsätta att titta på Vasaloppet medan jag målade, på lilla ”tjocktv:n” i vårt sovrum!

20130303-114752.jpg
Extra skönt var det att skruva loss och ta bort gamla fula listerna som fortfarande sitter kvar vid ett par av väggarna. Snart blir det fint!

Lämna en kommentar

Under Familjen, Hälsa, Hem, Jobb, Kost, Livsstil, Träning

Lämna en kommentar